Friday, April 23, 2010

Sunyi

Salam. Sepatutnya rumah tak sesunyi ini. En suami sedang berehat sambil membaca buku. En doktor bermain bola. Azhar berkursus di Pulau Pangkor. Hari suram dan cuaca mendung.
Siputih mengiau-ngiau kecil meminta perhatian. Belum waktu makan lagi jadi kenalah tunggu.......

Ada permintaan dari seseorang untuk resepi daging masak merah. Nanti bila ada kesempatan bolehlah click 'beef' untuk resepi itu. Gunakan cili kering yang bersaiz besar. Bila tumis sambal pastikan ianya garing dan naik bau. Tambah air dan renihkan hingga daging empuk. Kalau daging liat, tak mengancam!

Nak komen sikit bab jatuh hati. Ini pandangan pembaca kategori emas melalui pengalaman sendiri. Masa muda-muda dulu kami ada juga boy band yang kami minati. Masa tu zaman rock berambut panjang, jadi alhamdulillah tak minat sangat dengan mereka. Lagipun sia-sia aje jatuh hati dengan mereka sebab hanya boleh berhubung dengan snail mail .
Kita jatuh hati sebab kita dah suka dengan ciri-ciri yang ada pada seseorang dan harap-harap boleh hidup bahagia bersama, dengan restu keluarga hingga ke anak cucu. But, that's not always the case. Ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Memang banyak kes perceraian berlaku walaupun mereka kahwin atas dasar cinta tidak berbelah bagi. Kalau kita terlalu mengharap sesuatu yang sempurna (perfect) dari pasangan kita, dan tidak dapat menerima kekurangan yang dia ada, maka porak perandalah ikatan yang dibina. Tapi jika seseorang berusaha memperbaiki diri dan bersyukur dengan segala yang dia ada, insyaallah, berbahagialah kehidupannya.

Marilah kita sama-sama renungkan. Semoga semua pembaca sentiasa mendapat redha Ilahi.

No comments:

Post a Comment