Thursday, February 18, 2010

Ah..... malunya!

Bila saya menulis blog atau surat, saya akan baca berulangkali untuk memastikan tiada ejaan yang tersilap. Jika tulis memo. lagilah saya perlu berhati-hati. Malunya jika tersilap . Bagaimana pulak jika kita menulis kat kain rentang untuk demonstrasi?
Saya boleh faham perasaan cik tutor apabila tv aussie menyiarkan berita tentang malaysian demo. Demo itu hak mereka, tapi lain kali boleh tak tolong pastikan tiada grammatical and spelling error!

Lately, saya sudah berpatah balik ke zaman batu. There's no tv at home, so tak dengar berita-berita yang menyesakkan jiwa. Dah lama berhenti melanggan newspaper. Hanya baca akhbar mingguan yang ayah langgan. Saya kerja kuat mendidik anak-anak murid agar mereka menjadi insan soleh yang akan memikul tugas-tugas memimpin negara di masa hadapan. I want them to be physically fit, emotionally strong, humble, honest and seek Allah's pleasure in whatever amal they do.

Entahlah.... Kadang-kadang terasa down especially bila dapat tahu dari en doktor, dalam masa 2 bulan bertugas, dia menerima ramai pesakit AIDS berbangsa melayu and only 1 thai. Other races .... NONE!

No comments:

Post a Comment