Wednesday, July 21, 2010

Helpless

Ipoh..Puchong...Kuala Pilah..Armidale...KB..Irbid..Alex
Hati bagai disiat-siat bila terasa kita hanyalah makhluk Allah yang tidak berdaya. Terutamanya bila orang-orang yang kita sayang sangat-sangat memerlukan kita. Just a big hug may be. Ramai sangat yang saya sayang... ayah dan mak walaupun di Ipoh, waktu bersama hanyalah di hujung minggu. En suami di Kuala Pilah ditemani sahabat-sahabat yang dipercayai. Yang sedang kesunyian, En doktor , Cik Hanim dan Cik tutor . Sekali sekala, kerol ada menelefon bertanyakan khabar dan menyatakan rindu kepada saya sekeluarga. Ah syahdunya bila ungkapan rindu itu dilafazkan. Berbunga-bunga hati ini. Aman rajin online...a bit macho.. so kurang sikit rasa sayu di hati.

Frankly speaking, saya hanya mengharapkan bantuan dan redha Ilahi. Hanya Allah sahaja yang dapat memberi perlindungan kepada insan-insan yang saya sayang di mana jua mereka berada. Pesanan kepada semua : Be strong, have faith in Allah and everything will be alright. Face the tribulations in life with patience and you'll be rewarded accordingly.

Don't you ever worry about me.I drowned my helplessness with work and more work, hoping that Allah would be pleased with everything that I do.

No comments:

Post a Comment