Sunday, December 13, 2009

Sundays

Salam sayang semua.

Baru pulang dari menghadiri majlis perkahwinan Zul( classmate cik tutor kat SRAH) dan pasangannya di kampong sri kinta. Pergi selepas zuhur dengan keluarga Puan kerisisiah. Tetamu dah beransur pulang jadi dapatlah bersembang dengan semua anak-anak en Musman; Nisa', hafiz, bazli dan siti khadijah. Mereka dulu bermula sebagai murid yang biasa-biasa tapi berkat kerja kuat, gigih dan yang paling penting sikap menghormati orang tua membuatkan mereka berjaya dalam bidang yang diceburi dan dilimpahkan Allah rezeki yang tidak putus-putus . Sejuk hati bila melihat bekas anak-anak murid telah berjaya dengan kerjaya mereka dan ada di antara mereka telah membina keluarga bahagia. Alhamdulillah dan muallimah doakan kebahagiaan antum berkekalan di dunia dan di akhirat.

Hiasi diri anda dengan akhlak yang mulia. Akhlak anda semua mencerminkan akhlak keluargamu. Hati seorang guru akan berbunga-bunga bahagia apabila bertemu dengan anak-anak murid yang telah berjaya; bukan setakat kerja bergaya tapi sahsiah diri yang tinggi. Pernah dalam satu majlis perkahwinan saya berjumpa dengan bekas anak murid yang bukan setakat bertanya khabar, berbasa-basi, tapi duduk menemani saya dan keluarga makan sambil menanyakan perihal keluarga, sekolah dan juga menceritakan pulak tentang keluarganya. Very down to earth.

Yes, be careful with the comments that one writes openly in other people's blog. I can only sigh (after reading it) and may Allah grant us forgiveness for all our wrong doings.

No comments:

Post a Comment