Saturday, December 26, 2009

Trip to Kudat 3

20 Disember 2009

Selepas subuh, lebih kurang pukul 5 pagi, kami bertolak dari Kudat untuk pulang ke Labuan. Kami melalui kampung-kampung yang kebanyakan dari rumahnya terdiri daripada rumah panjang. Singgah sebentar di gerai kat tepi jalan di Kota Marudu untuk membeli jagung. Semua penumpang belum bersarapan pagi. Jadi ada yang membeli jagung bakar sebagai alas perut.




Sepanjang perjalanan dari kota marudu ke kota belud, kelihatan pemandangan indah gunung kinabalu dan hamparan sawah padi yang menghijau. Kebanyakan pensyarah KML adalah dari Kedah dan Kelantan. Ada yang berkata ' macam nak balik alor setaq '. Ya alor setar di tahun 90'an. Sekarang projek perumahan tumbuh macam cendawan di sepanjang lebuhraya di kedah.

Kami berhenti di Tamu Kota belud untuk bersarapan dan membeli belah. En suami membeli sepasang parang yang diukir cantik. Saya hanya membeli kraftangan dari rotan.











Perjalanan pulang menaiki feri di waktu petang sangat menenangkan. Semua penumpang berada di atas dek feri sambil menikmati keindahan alam di waktu senja. Kami sampai di KML pada pukul 8 malam.


Encik Mohd Hasyidan (Mat Dan)









Perairan Menumbuk di waktu petang



Baby yang suka gelak sambil pekup mulut












malaysia memang indah. For me, the trip to Tip of Borneo was unforgettable.







SAYONARA

1 comment:

  1. pemandangan terbaik..ehehe...ye mak, malaysia mmg cantik...kagum! hehe :)

    ReplyDelete