Friday, December 25, 2009

Trip to Kudat, Sabah

18 Disember 2009
Semua peserta rombongan bertolak dari Kolej Matrikulasi Labuan (KML)menaiki 2 buah bas kolej. Bas staf bujang sentiasa mendahului. Saya dan keluarga menaiki bas kedua bersama dengan keluarga Tuan Pengarah. Separuh dari penumpang bas ini terdiri daripada anak-anak bawah umur. Boleh bayangkan kegirangan anak-anak sepanjang 14 jam perjalanan menuju ke destinasi.





Sambil menyelam minum air. Tujuan yang tersirat dari lawatan ini adalah untuk mempromosikan KML kepada warga Sabah. Semoga anak-anak bumi Sabah bersemangat meneruskan pengajian mereka ke peringkat yang lebih tinggi.

Perjalanan menaiki feri mengambil masa 3 jam. Perkhidmatan feri hanya beroperasi 2 kali sehari. Kita boleh juga menaiki bot laju a.k.a flying coffin jika terlepas feri.



Kami kemudian berhenti solat jumaat dan makan tengah hari di Beufort. Perjalanan diteruskan menuju Kota Kinabalu. Singgah sebentar di pasar Filipina untuk membeli belah. Selalunya en suami yang membelikan barangan mutiara dan kristal jika dia bermesyuarat di KK. Tapi kali ini saya berpeluang memilih sendiri brooch dari kedai Pak Lah. Terlalu banyak pilihan hingga rambang mata.




Perjalanan diteruskan tanpa henti ke Kudat memandangkan hari sudah beransur gelap. Kami sampai ke bandar Kudat pada pukul 8 malam dan terus mendaftar di hotel yang telah disediakan. Saya dan azhar bersiap-siap untuk tidur. En suami, tuan pengarah dan rakan-rakan pensyarah lain masih bertenaga untuk turun minum di kedai kopi.


InsyaAllah sat lagi sambung.

No comments:

Post a Comment