Thursday, May 20, 2010

Syukur

Salam,

Allah hanya beri ujian kepada hambaNya yang Dia sayang. En suami pernah berkata, Allah suka mendengar rintihan hambaNya terutama di waktu pagi yang hening. Itu sebab Allah lambat makbulkan doa supaya hambaNya tidak jemu-jemu meminta dan merayu kepadaNya. Alhamdulillah seorang sahabat saya yang sangat saya sayangi dan kagumi tidak putus-putus diuji dan sekeluarga mereka memohon pertolongan dari Allah yang Maha Pengasih. Alhamdulillah berkat solat hajat, 'total submission'(berserah seberserahnya!), ujian itu hampir berakhir dan sahabat saya boleh menarik nafas lega.

i) Alhamdulillah menantu pertama beliau telah selamat dibedah dan menerima buah pinggang baru. Sekarang sedang recover dengan baik di hospital di China.

ii) Menantu ketiganya sedang berbadan dua !

iii) Menantu kedua akan tamat pengajian dalam masa yang terdekat.

Saya kagum dengan cara mereka sekeluarga menghadapi ujian Allah. Instead of breaking up, they unite to face the misfortune. Setiap maghrib, ketika kaum lelaki berjemaah di masjid, sahabat saya bersolat hajat dengan cucunya yang berusia 7 tahun di rumah. Solat hajat itu diakhiri dengan doa sikecil memohon Allah menyembuhkan ayahnya yang kerosakan kedua buah pinggangnya. Hati mana tidak tersentuh dengan rayuan si anak yang suci bersih itu. Alhamdulillah, Allah makbulkan doanya dan soon her father will be home insyaAllah. Let's pray for their safe journey home. Ameen.

No comments:

Post a Comment