Monday, February 22, 2010

Cuti

Hari ini sekolah saya cuti sempena hari sukan. Ketika memberi kucing makan, terperasan seekor anak kucing asyik bersin dan tidak menjamah makanan yang dihidangkan. Selepas menghantar azhar ke sekolah, saya ke klinik haiwan kerajaan. Ah, dah cantik klinik haiwan selepas diubahsuai.

Perawat tu kata kucing tu tersedak air ketika minum . Baru perasan, tengah hari semalam saya tidak nampak kelibat anak kucing yang azhar gelar 'furball' itu. Selepas setengah jam mencari keliling rumah, saya terdengar bunyi anak kucing di atas pokok. Panjat pokok pandai, tapi takut nak turun sendiri. Keadaannya agak mencemaskan sebab rasanya dah dehydrated. Bila saya beri semangkuk air, anak kucing itu minum dengan gelojohnya. Betullah cakap asst. vet tu tadi. Alhamdulillah, selepas diberi ubat, furball dah semakin cergas.

Dah buat appointment untuk neuter/kasi semua kucing dewasa. Malah sekarang sudah ada servis mengkasi kucing di rumah selepas waktu pejabat. Kos sama macam di klinik . Jadi tak perlu mengangkut kucing-kucing ke klinik haiwan. Kat klinik tadi, memang busy. Patutlah kena buat appointent sebelum kasi kucing.

Petang ni ada pasar malam kat Ipoh jaya. Kalau rajin, bolehlah jalan-jalan dengan azhar.

1 comment:

  1. furball? kekek. mak, amik la gambo anak kucing,bubuh kat blog..heheheh

    ReplyDelete